DLACZEGO SZCZEPIONKA przeciw COVID–19 ? CIOZ DOBROSTAN – AKCJA WYSYŁKI DO DPS. Wniosek o udzielenie informacji publicznej w trybie art. 2 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. [ Dz.U.2020.2176 ]

Wniosek o udzielenie informacji publicznej w sprawie eksperymentu medycznego do punktu szczepień – POBIERZ

Szanowni Państwo,

Wysyłamy masowo do Domów Pomocy Społecznej wnioski o udostępnienie informacji publicznej.

Wniosek o udzielenie Informacji publicznej

Działając w imieniu własnym, niniejszym na podstawie  art. 2 ust. 1 i 2

Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,

Dz.U.2020.2176 t.j. z dnia 7 grudnia 2020 r. zwracam się z wnioskiem o udzielenie następujących informacji publicznych:

  1. Czy została uzyskana obligatoryjna i pozytywna opinia wydana przez niezależną komisję bioetyczną zgodnie z treścią art.  29 ust. 1.  Ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty, dalej „ustawa zlizd”, o preparacie leczniczym, który Państwo aplikujecie w ramach Narodowego Programu Szczepień swoim podopiecznym na terenie domu pomocy społecznej?
  2. Czy Państwa podmiot w ramach udziału w Narodowym Programie Szczepień na COVID – 19 informuje osoby szczepione, iż biorą udział w eksperymencie medycznym (leczniczym) w ramach Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID – 19?
  3. Czy Państwa podmiot w ramach udziału w Narodowym Programie Szczepień na COVID – 19 prowadzi eksperyment leczniczy w ramach Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID – 19 na osobach zdrowych?
  4. Czy zgodnie z treścią art. 23 c ustawy zlizd posiadacie Państwo obowiązkowe ubezpieczenie OC podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny?
  5. Czy informujecie Państwo uczestników eksperymentu medycznego zgodnie z treścią art. 24 ustawy zlizd w formie ustnej oraz pisemnej?
  6. Czy informacja wskazana w punkcie 5 zawiera obligatoryjne informacje:
  1. cel, pełny plan eksperymentu medycznego oraz ryzyko i korzyści związane z eksperymentem;
  2. zakres i długość trwania procedur, które mają być stosowane, w szczególności wszelkie uciążliwości i zagrożenia dla zdrowia uczestnika związane z jego udziałem w eksperymencie;
  3. ustalenia dotyczące sposobu reagowania na zdarzenia niepożądane oraz pytania i wątpliwości uczestnika;
  4. środki powzięte w celu zapewnienia poszanowania życia prywatnego uczestnika oraz poufności jego danych osobowych;
  5. zasady dostępu do informacji istotnych dla uczestnika, uzyskanych podczas realizacji tego eksperymentu oraz do ogólnych jego wyników;
  6. zasady wypłaty odszkodowania w sytuacji powstania szkody;
  7. wszelkie przewidywane dalsze użycie wyników eksperymentu medycznego, danych oraz materiału biologicznego zgromadzonego w jego trakcie, w tym jego użycia dla celów komercyjnych;
  8. źródła finansowania eksperymentu medycznego;
  9. zasady dostępu do leczenia eksperymentalnego po zakończeniu udziału w eksperymencie leczniczym, jeżeli okaże się, że u danego uczestnika eksperyment ten przyniósł korzyści dla jego zdrowia;
  10. możliwości i zasady dostępu do innego eksperymentu leczniczego, jeżeli może on przynieść uczestnikowi korzyści dla jego zdrowia.
  11. Czy uczestnik przed rozpoczęciem eksperymentu medycznego jest informowany o swoich prawach oraz o ochronie gwarantowanej w przepisach prawa, w szczególności o przysługującym mu prawie do odmowy udzielenia zgody i do wycofania zgody w każdym momencie, bez podania przyczyny i bez negatywnych konsekwencji prawnych w postaci jakiejkolwiek dyskryminacji, w tym w zakresie prawa do opieki zdrowotnej ?

7.  Czy informujecie Państwo uczestników eksperymentu medycznego, że producenci szczepionek zostali całkowicie zwolnieni z odpowiedzialności odszkodowawczej za ewentualne skutki uboczne przyjęcia szczepionki na COVID – 19 ?

8.  Czy informujecie Państwo uczestników eksperymentu medycznego, że Światowa Organizacja Zdrowia zrzekła się odpowiedzialności za ewentualne skutki uboczne przyjęcia szczepionki na COVID – 19 ? 

9. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr: 1, czy informujecie Państwo uczestników eksperymentu, że Państwa obowiązkowe ubezpieczenie OC podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny nie obejmuje zgodnie z treścią § 2 ust. 2 pkt 3) Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu przeprowadzającego eksperyment medyczny, (Dz.U.2020.2412 z dnia 2020.12.30) ? 

Jednocześnie pragnę nadmienić, iż produkt leczniczy którym jest aplikowana przez Państwa szczepionka na COVID – 19: 

1. Został wprowadzony warunkowo do użytku na okres 1 roku tj. do lipca 2021 r.,

2.Jest w fazie badań klinicznych planowanych do końca 2023 r.,

3. Nie ma wystarczających informacji co do skuteczności oraz bezpieczeństwa produktu, w tym co do ewentualnych skutków ubocznych mogących wystąpić w późniejszym czasie, w tym skutków o charakterze poważnym,

4. Nie został zbadany pod  kątem interakcji z innymi lekami,

5. Uzyskał warunkowe pozwolenie na jego używanie pomimo, iż zostało ono wydane bez podania pełnej charakterystyki substancji czynnej i produktu końcowego przez Producenta,

6. W związku z jego produkcją stanowił podstawę zawieszenia przepisów zezwalających odpowiednim organom na żądanie od producentów szczepionek natychmiastowego zaprzestania stosowania GMO w sytuacji znaczących konsekwencji dla życia ludzkiego,

7. Został wprowadzony do użytku pomimo, iż nie wypełniono obowiązku wskazanego w art.  29 ust. 1.  Ustawy zlizd, tj.: uzyskania  obligatoryjnej i pozytywnej opinii o projekcie wydanej przez niezależną komisję bioetyczną. 

Ewentualne naruszenia powyżej przytoczonych przepisów ustawy zlizd art. 25 ust. 1 oraz art. 23a w jakiejkolwiek formie: nakłaniania, przymuszania, podstępu, wprowadzania w błąd czy też wszelkich form przymusu mogą wiązać się z konsekwencjami na gruncie: art. 192 kk, art. 156 kk, art. 157 kk, art. 157a kk, 160 kk, 191 kk, art. 444 § 1 i 2 kc w zw. z art. 445 § 1 kc.

W powyższych przepisach ustawodawca w zależności od określonego stanu faktycznego przewidział min. karę pozbawienia wolności (od 2 lat do dożywotniego pozbawienia wolności jeśli skutkiem byłaby śmierć człowieka).

Warty uwagi jest również art. 58 ustawy zlizd, ze szczególnym uwzględnieniem ustępu 4, cyt: „Kto przeprowadza eksperyment medyczny bez wymaganej prawnie zgody albo zezwolenia sądowego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”. 

Nie bez znaczenia jest również fakt, iż tzw.: „klauzula dobrego samarytanina” zawarta w art. 24 Ustawy z dnia 28 października 2020 r. O zmianie niektórych ustaw w związku z przeciwdziałaniem sytuacjom kryzysowym związanym z wystąpieniem COVID¬¬ 19, (DZ.U. 2020 r., poz. 2112), w żadnym stopniu nie obejmuje Państwa ochroną w ramach udziału w Narodowym Programie Szczepień na COVID – 19, bowiem wyłącza ona jedynie odpowiedzialność karną w ściśle określonych warunkach i odnosi się wyłącznie do rozpoznawania i leczenia COVID – 19, nie zaś do działania profilaktycznego, jakim jest aplikacja szczepionki ochronnej przeciw COVID – 19. 

Na koniec warto również nadmienić, iż ewentualne naruszenia stoją w sprzeczności z art. 39 Konstytucji RP, Punktu 1 Kodeksu Norymberskiego,  art. 39 Konwencji Genewskiej, art. 7 Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych, oraz art. 5 oraz art. 15 Konwencji o prawach człowieka i biomedycynie. Odpowiedzi oczekuję zwrotnie na adres email: ________________________________ 

Z poważaniem

Wypowiedz się